OnSezon.ro

Login

Eroare
  • JUser: :_load: Utilizatorul cu ID-ul 167 nu a putut fi încărcat

    La inceputul anilor 30, cursele iau amploare odata cu marele premiu de la Isle of Man TT, aducand in prim plan motociclete dotate in sistem racing. Inginerii observa puterea unui motor de 500cc ajungand la viteza de 161 km/h si dezvolta un cadru cromatic performant, ghidoane usor manevrabile . De-a lungul anilor, motocicletele englezesti paveaza drumul spre noua tehnologie. Piata de motociclete devine relativ sofisticata cu o varietate de cumparatori cautand diferite tipuri de motoare. Pentru multi, performanta era un factor importanta asa ca inginerii au raspuns oferind modele sport ale modelelor traditionale sau fabricand modele cu motoare tunate la cel mai inalt nivel, asemanatoare motocicletelor de racing. Un alt factor important asigurat de ingineri a fost aspectul motorului.

   

Norton International 30

 

 

Cel mai spectaculos model al curselor a fost Norton International 30, singur cilindru, 490cc si viteza de 153 km/m ; model dotat cu motor de aluminiu si rezervor de ulei stil racing pentru pilotii care vroiau un motor pentru racing.

   

 

 

Norton Es2

 

 

   Tot Norton lanseaza modelul mai putin zgomotos Norton ES2, 490CC, viteza 132 km/h pe un motor cu un singur cilindru.

 

 

 

   

Standard Rex Sport

 

 

Germania participa cu modelul Standard Rex Sport de 491cc,singur cilindru si viteza de 129 km/h pe un motor cu came, cilindru inclinat si ghidoane sub licenta celor de la Brough Superior.

   

 

 

 

Harley-Davidson-1936-VL-JD-1

 

 

    Din America vine elegantul Harley-Davidson de 989cc, V-Twin si viteza de 113 km/h. Harley a dotat V-Twin cu valve in 1936. Acesta a devenit cunoscut ca "Knucklehead" si a incaput perfect in noul cadru , denumit ulterior clasicul Harley.

   

 

 

 

indian sport scout

 

 

    Indian ramane la clasicul design si vine cu modelul Indian Sport Scout de 737cc, V-Twin si viteza de 137 km/h.Numele Scout a format baza multor motociclete standard racing, inginerii inlaturand ghidoanele si alte accesorii si revin la  modelul traditional.

 

 

 

   BMW R51

 

 

    BMW vine la start cu BMW R51, de 494cc, V-twin si viteza de 153 km/h. Clasicul RS era dotat cu suspenie insa acestuia i-a fost inlaturata intrand in conformitate cu regulile clubului de racing.

Citeşte mai departe ...

     Anul 1930 vine cu noi idei si noi schimbari in plan European . Pietele internationale se deschid, noi modele apar si reusesc sa acapareze intreaga piata, planuind un viitor si pe cea americana. Avand stabilit deja noul tipar in designul motocicletelor, inginerii s-au concentrat pe rafinament si eleganta.Urmand tiparul clasic, au adaugat culoare si cromatica, realizand cele mai stilate si comfortabile motoare ale anilor "30.

   

ajs

 

    Aceasta este perioada "motocicletelor sofisticate" si totul incepe in Anglia cu modelul AJS S3,498cc,V-Twin si viteza de 105km/h. Motorul montat transversal era o raritate pentru acele timpuri , nu a dat prea multe rezultate, asa ca a fost exclus si revine la tiparul original.

 

 

  acot-pullin

 

    In acelasi an, Anglia detine monopolul si vine cu alte modele ; Ascot-Pullin de 496cc, singur cilindru si viteza de 129km/h. Desi modelul a venit la pachet cu o cutie de viteze si motor orizontal , nu a  fost un mare succes pe piata si ingineriii s-au vazut  nevoiti sa opreasca fabricarea lui.

   

 

Matchless

 

 

    Modelul Matchless cu motor de 394cc, singura valva pe model V-TWIN si viteza de 89 km/h. Model inzestrat cu suspensii si slaba performanta, cumva pe locul doi in topul preferintelor.

 

 

 

 

    Indian Four

 

    Marca Indian nu se lasa mai prejos si inca o data ofera o lectie de eleganta si lux prin modelul Indian Four de 1265cc, motor cu 4 cilindri in linie si viteza de 145 km/h. Acest motor cu 4 cilindri si-a dovedit inca o data puterea propulsand.

Indian pe primul loc in anii "30.

    

 

BMW R66

 

 

 

    BMW revine pe piata cu doua modele : BMW R12 de 745cc, valva laterala pe V-Twin si viteza de 109 km/h  si BMW R66 de  597cc si viteza de 145 km/h, cu ghidoane telescopice, piston suspensie spate,planetara si cutie cu 4 viteze , acest model R66  era cel mai echipat motor din lume.

 

 

 

 

 

  Gnome et Rhone 

 

     

    Franta aspira si ea la un loc in primele 3 cu modelul Gnome et Rhone de 724cc si viteza de 145 km/h cu un motor Flat Twin; unul dintre cele mai impozante modele frantuzesti de pe piata.

 

 

 

 

Marele Crash american a afectat industria motocicletelor, fabricantii trecand de la ideea de performanta si putere la cea de supravietuire. In timp ce clientii vroiau cel mai performant motor si transport asigurat, multe branduri n-au putut indeplini conditiile si au fost nevoite sa se retraga de pe piata.

 

    Este marea batalie intre 2 superputeri ale motoarelor, Europa si America; in timp ce Europa scoate pe piata modele futuriste, inovatoare, America ramane la tiparul original si prefera doar inlocuirea pieselor pentru o mai buna performanta. La nivel local , razboiul se da intre Anglia si americanul Indian.

 

    Pe masura ce trec anii, modele si ideile se imbunatatesc, pasionatii de 2 roti trec de la hobby la ceva mai productiv :racing.

 Incep cursele.....

   

Citeşte mai departe ...

     In Europa, motoarele cu un singur cilindru erau vazute ca singurele capabile sa se adapteze drumurilor neasfaltate. Pentru mai multa performanta, inginerii si-au undreptat atentia catre supape, valve, camera de ulei. Forma motorului a ramas mica in parte pentru a se conforma regulilor impuse de curse: 250, 350, 500cc.

   

  Rudge Multi

 

   In America, aceste limite nu existau. Primul model care si-a incercat puterea a venit din Anglia - Rudge Multi; model de 499cc, singur cilindru si viteza de 105 km/h. In timp ce majoritatea au atasat cutii de viteze motoarelor, compania Rudge a ramas la sistemul curelei pana a introdus lantul la o cutie cu 3 viteze in 1921.

 

 

 

 

Triumph Type R Fast   

   

    Anglia acapareaza intreg sectorul cu diferite modele, la doar 2 ani distanta, venind cu modelul Triumph Type R Fast, 499cc, singur cilindru si viteza de 135km/h. Harry Ricardo a proiectat acest model, cu 4 valve, ajutand la reducerea greutatii carterului din aluminiu, acest model iesind pe locul doi la cursa Isle of Man TT in 1922.

 

 

     Goyon Tourisme 1924

 

     Din Franta vine modelul Monot et Goyon Tourisme de 269cc, singur cilindru si viteza de 80 km/h. Monet si Goyom au fabricat triciclete pentru ofiterii in rezerva,apoi motociclete cu motor Villiers ca acesta, stabilind un nou record cu un model ZS.

    

 

 

Sport 1924

 

 

     La "piece de ressistance" este modelul NSU 18PS Sport din Germania de 1000cc, motor V-Twin de 122 km/h. NSU introduce V-Twin in 1905, aducand putere maxima in el si stabilind un nou record cu el in 1920.

   

 

 

        spiegler 350

 

    Germania vine si ea cu modelul Speigler de 348cc, singur cilindru si viteza de 90 km/h. O forma simpla dar in acelasi timp complexa,cadru metalic ce incadreaza perfect motorul cu supapa laterala.

 

 

 

   

Ace Exp-4-1924

 

 

          Incet, se formeaza echipa celor 4 " the Fantastic Four"; In America "mare" insemna excelenta si inginerii s-au vazut nevoitit sa faca unele ajustari la marimea motorului pentru pilotii de curse. Au realizat motorul cu 4 cilindri in linie, mult mai puternic decat cel folosit in Europa pentru motocicletele de curse. Pe primul loc este Ace Exp-4, mootor de 1229cc si viteza de 209km/h, fabricat de William Henderson, stabilind un nou record de viteza in 1923 cu acest model.

 

 

 

Henderson Streamline-07

   

 

   

In spatele lui vine modelul Henderson Streamline, motor de 1301cc si viteza de 164km/h cu manivela pe rulmenti.

 

 

 

    Indian-402

   

     Urmatorul loc este ocupat de Cleveland Tornado de 1000cc, viteza de 164km/h, numit cel mai ghinionist motor deoarece aparitia lui a fost cateva zile inainte de "Marele Crash" si productia a fost oprita.

 

 Si nu in ultimul rand modelul Indian 402 de 1265cc, viteza de 153 km/h.

 

 

 

Toate acestea fiind dotate cu motorul cu 4 cilindri in linie. Odata cu aparitia acestuia, incepe perioada de glorie a sectorului sport si racing. Acesta are o evolutie impresionanta, dar deja incepe era noilor marci care isi vor pune amprenta destul de des pe diverse premii.

Citeşte mai departe ...

  Frank si Ailwyn Smith 

    Anii 1920 a insemnat o perioada saraca pentru fabricantii de motociclete de strada sau "confortabile". Inginerii incearca sa produca modele accesibile clasei de mijloc in momentul in care razboiul face ravagii in economia tarilor participante. Un motor flexibil si usor de condus, dar in acelasi timp confortabil pentru strada, job si distractie; in timp ce unele marci au fost construite cu bani putini si materiale de slaba calitate, altele au iesit de pe piata fiind in imposibilitatea de a scadea preturile sau a inova tehnologia. Simplu si ieftin defineste finele anilor "20, cu modele ca cel al englezilor, Clyno HP,269cc, singur cilindru si viteza de 72km/h. Frank si Ailwyn Smith au fabricat motociclete din 1910 preluand fabrica Stevens dar s-au mutat pana la urma pe fabricarea masinilor in 1923.

 

 348cc

 

Harry Hawker si Tom Sopwith au venit cu un model Hawker simplist de 348cc, singur cilindru si viteza de 84 km/h.

   

 

 

Sun Vitesse 1923

 

 

Marca Sun a preluat productia in masa a motoarelor de tip in doi timpi VTS, oprindu-se din fabricare motoarelor pana in 1948. Acest Sportster Sun Vitesse vine cu un motor de 269cc, singur cilindru si viteza de 90 km/h.

   

 

Seal Four-Seated 1924

 

 

 

Anul 1924 a fost marcat de aparitia a doua modele total diferite ale englezilor; unul cu 4 locuri Seal Four-Seated, un cadru metalic gigant pe 3 roti care permite pilotului sa stea cu pasagerii, 980cc, motor V-Twin si viteza de 80 km/h.

   

 

 

 

 

Brooklands

 

     Flexibilitate si un mod usor de a conduce au fost cuvintele cheie pentru motociclistii din anii "20, care vroiau un mod de transport comfortabil si acceptabil l pret. Singurul model cu motor in doi timpi si tambur de frana, scut pentru picioare este cel al englezilor - Ivy Three, cu 346cc, singur cilindru si viteza de 89 km/h. Acelasi model dar cu un motor de 350cc a castigat cursa din Brooklands pe o distanta de 800 km cu viteza de 84km/h.

 

 

 

 

Triumph 1920 493cc

 

    Stilul si eleganta au mers mana in mana pana in anii 1920, perioada cu  regres considerabil in sectorul motocicletelor. Pasionatii din acea vreme o numesc "perioada neagra", consecintele razboiului fiind inca resimtite. Fabricantii si marcile renumite au fost nevoite ori sa se reprofileze ori sa scada preturile pentru a reusi sa se mentina pe piata. Noile idei in materie de mecanica si design au fost binevenite dar asta insemna si mai multi bani, astfel ca ele au ramas la stadiul de proiect o perioada destul de lunga de timp. La "piece de ressistance" in acea perioada in materie de viteza este modelul celor de la Triumph, de 493cc, singur cilindru si 105 km/h. A fost o productie de 1000 de exemplare, foarte ieftine dar totusi cu cel mai mare avantaj: putere, viteza.

 

  Odata cu acest model, ies la rampa altele noi caracteistica de baza fiind viteza; idee venita de la masinariile din perioada razboiului. Masini care se doreau puternice si "cu multi cai putere" capabile sa reziste tuturor drumurilor inca neasfaltate.O marca de renume azi, inca o necunoscuta atunci-Triumph isi face loc incet pe piata ajungand in top 3 intr-o perioada scurta de timp.Vom vedea evoluitia ei, destul de intersanta, avand in acelasi timp un competitor destul de puternic-Harley Davidson.

Citeşte mai departe ...

    Harley-Davidson a fost unul dintre "caii putere" aI razboiului.Totusi au fost fabricate modele diferite pentru America si Canada. Pentru a le diferentia, inginerii au schimbat o litera in denumirea lor: WLA SI WLC. La origine fiecare litera insemna ceva, astfel W-e pentru motorul de 45cc, supapa laterala. "L" e pentru compresie si "A" sau "C" pentru America sau Canada. Desi majoritatea modelelor de acest tip au fost fabricate pentru americani, pana la urma tot canadieni au fost cei care le-au folosit si au iesit in avantaj.

     Trei ani dupa ce Harley-Davidson a iesit la rampa cu modelel sale de motoare de 750cc in 1937, cei de la Milwaukee au fost fortati sa-si indrepte atentia spre sectorul motocicletelor de razboi. Siguranta motorului cu supapa laterala l-a facut o optiune clara pentru cei din armata. Incepand cu 1945, modelele WLA SI WLC, erau cunoscute ca adevarate forte si in era post war au fost o alegere avantajoasa pentru civili.

   Harley Davidson FL74 

 

In anul 1941, Harley vine pe piata cu doua modele, Harley Davidson FL74 1,208cc si viteza de 160 km/h. Acest "cap de pumn" a reprezentat inceputul unei noi ere: era vitezei.

   

 

Harley WLD Sport Solo 

 

 

Harley WLD Sport Solo de 740cc si viteza de 120 km/h.

    

 

FL Hydra Glide

 

 

O adevarata capodopera in design, forta o reda modelul FL Hydra Glide cu motor de 1,208cc si viteza de 153 km/h; vine la pachet cu amortizoare de ulei, furci Springer si diametru mare pe furcile telescopice.

    

 

Harley-Davidson WR

 

Harley-Davidson WR este modelul in masura sa concureze cu un "Indian" datorita cilindrului de aluminiu special fabricat pentru racing; motor de 738cc, o singura valva si model V-Twin, cu viteza de 177 km/h. Au incercat si un model ce s-a vrut concurenta pentru cei din Anglia, care acaparasera piata americana dar au realizat ca-i trebuie tunning solid pentru asta, desi motorul este V-Twin, 743cc si viteza de 137 km/h.

    

Harley-Davidson XL Sportster

 

 

Un model sport ce s-a dovedit adevaratul rival al englezilor este modelul cu motor de 88cc, V-Twin si viteza de 161km/h- Harley-Davidson XL Sportster.

    

 

VRSCA V-ROD

 

Compania a fost "asamblata"de 4 barbati, doi din ei frati; William A. Davidson, Walter Davidson, Arthur Davidson si William Harley, vin in acelasi timp cu un slogan demn de o adevarata marca cu renume mondial: " hai sa vanam apusuri chiar daca benzina e 6 dolari sau 6 centi....sa mergem la petreceri ca adevarate staruri rock ". In noul mileniu, Harley a prezentat noi modele impresionante cum este modelul VRSCA V-ROD si motociclete sport puternice sub licenta numelui Buell.

   

  Exigenta in excelenta si putere le-a dat celor de la Harley curajul de a dveni primul brand american in sectorul vanzari si totodata un renume mondial.

Citeşte mai departe ...

      Pentru anii 1920 , sa conduci un motor V-Twin reprezenta ultima performanta in inovatie si putere, forta. Forma motorului se incadra perfect in cadrul motocicletei fara ajustari sau construirea unui tipar nou; chiar si un motor de 1,000 cc putea fi destul de compact. Unele au fost construite pentru viteza, altele pentru confortul familial.

      Excelsior 20R

     Primul model de acest gen a fost fabricat in America, un Excelsior 20R de 1,000cc si viteza de 160 km/h; cutie 3 viteze, a fost primul model de 160 km/h fabricat. Englezii nu se lasa mai prejos si vin inmartinsyde forta cu un model de strada: Martinsyde 680 Combination, motor 677cc viteza de 93km/h. Fabricantii de avioane Martinsyde trec la sectorul motoarelor in 1919, folosind motor tip V-Twin pe acest model. Un incendiu a distrus fabrica in 1922.

 

 

    James Model 12 

     In anul 1925, James a trecut de la inginer de biciclete la cel de motociclete si a realizat motoare V-Twin din 1913 pana in 1925. Acest model James Model 12 , vine la pachet cu o cutie cu trei viteze, 495cc si viteza de 85 km/h.

      Specifica perioadei razboiului, cutia cu trei viteze, a fost atasata si modelului BSA Model A. Acesta este mai mult un bagaj de metal de 770cc si viteza de 89 km/h.BSA Model A

     

husqvarna 1903 

Apare noua marca Husqvarna din Suedia cu modelul Husqvarna T180 cu motor de 550cc si viteza de 97 km/h. Husqvarna a inceput cu biciclete in secolul al XIX lea si trece pe sectorul motocicletelor incepand cu anul 1903. Acest model este primul care foloseste propriul tip de motor.

   

  Tot Anglia vine cu modelul fabricat manual si foarte scump, acesta este singurul adversar al lunui motor Brough Superior datorita supapelor, franelor si vitezei. Un motor de 980cc si viteza de 160 km/h. Pe masura ce trec anii, desgnul devine mai inovator si toti fabricantii incearca sa restranga intr-un cadru de metal toate functiile unui motor capabil sa cucereasca piata. Apar idei cum ca mai simplu si usor se vinde mai bine; idee venita de la Americani desi marcile Indian si Harley Davidson numai design simplist nu aveau.

    

    Performanta a stat la baza marcii Brough Superior. Un mare pilot insasi, George Brough a construit motoare pentru a se ridica la nivelul standard al celor de la Harley: cadru usor curbat, ghidoane indoite spre a oferi un condus fiabil si echilibrat. Motoarele performante au fost intotdeauna o mare curiozitate pentru impatimitii din aceea perioada, dand o aura de emotie si romantism, insa cereau o permanenta intretinere, foarte rar ducand pilotii la destinatie cu mainile curate, par plin de praf si hainele fara ulei; dar tocmai aceasta imagine a unui pilot a dat multe idei indraznete inginerilor din acea vreme.

  

  Pornind cu aceasta perioada, se vede resimte evolutia in design si tiparul motorului, modelele folosite in sistemul militar dispar incep de pe piata, locul lor fiin luat de aparitia modelelor unor marci binecunoscute azi: Norton, Moto Guzzi, etc. Dar despre el in paginile urmatoare....

Citeşte mai departe ...

   Bmw-1923 Hai sa ne oprim putin si la cei de la BMW. Totul a pornit de la combinarea a doua companii aviatice in timpul Primului Razboi Mondial: Karl Rapp, specializat pe motoare de avion si Gustav Otto specializat in avioane de mici dimensiuni; companie unita sub numele de BMW : Bayerische Motoren Werke :Uzina Bavareaza De Motoare. Dupa razboi,cand companiile germane nu puteau fabrica motoare si avioane, BMW se axeaza pe motociclete. Prima motocicleta R32, 486cc a fost admirata pentru forta de care dadea impresia; mai tarziu, recordurile pilotului Ernst Henne au dovedit ca marca BMW isi merita renumele de cea mai puternica motocicleta.

  

Desi a fost foarte apreciata in perioada razboiului, dupa al Doilea Razboi Mondial, sovieticii care controlau zona au luat tiparele si cheile lasand compania in ultima optiune de a o lua de la capat. In perioada urmatoare razboiului, cele mai multe motociclete erauBmw-1923 r2 destul de accesibile la pret, dar vine perioada anilor 1950 cand companiile ridica stafeta si vor mai mult decat renume.In 1931 apare modelul R2 cu motor de 198cc, singur cilindru si viteza de 95 km/h; model dotat cu planetara si cutie cu trei viteze.

 

 BMW r69

Pana in anul 1938 motocicletele cu motor sub 200cc nu trebuiau inregistrate. Tot atunci apare si modelul BMW R51 cu motor V-Twin, 494cc si viteza de 153km/h, aducand cu el si suspensii pe ambele roti; model pentru curse.

  

 

 

1959 R69

In anul 1959 , scoate modelul R69 cu care pilotul John Penton bate recordul detinut pana atunci de Harley Davidson-177 km/h; odata cu acesta se schimba viziunea inginerilor despre motocicletele sport de touring.

 

   Urmeaza o perioada in care din 20 de vehicule BMW doar unul a fost motocicleta vanduta.BMW-Kompressor 1939Cu procent ridicat in vanzarile de masini, fabrica de motoare s-a mutat intr-o suburbie a Berlinului. Confirmand siguranta inainte de toate, compania marcheaza trei trofee in Raliul Dakar in anii 1981, 1983,1984. Tot BMW este cea care initiaza sistemul ABS pe modelul K100LT. In ciuda crizei din 1939,germanii scot modelul BMW KOMPRESSOR, 494cc,  viteza de 280 km/h; acest model castiga cursa Senior TT. Incep sa para modelele de armata, in timp de 6 ani, 3 modele sunt scoase pe piata.

 

 R35 1946

 

 Modelul BMW R35,342cc, singur cilindru si viteza de 123 km/h.

 

 

 

BMW r75

 

 

Modelul BMW R75,745cc, singur cilindru si viteza de 97 km/h.

 

 

Bmwr12

 

 

Modelul BMW R12,745cc, valve atasate pe  V-Twin si viteza de 80 km/h.

 

 

 

Majoritatea motocicletelor militare erau folosite la comunicatii; trebuiau sa reziste oricaror conditii si simplu de condus, fiind date pe mana unor piloti neexperimentati.

Citeşte mai departe ...

    North London Garages Cursele organizate au inceput in anul 1900; in Europa acestea erau programate in fiecare oras, fiecare incercand sa-si puna in valoare monstrul de metal, in timp ce americanii au ramas la motocicletele cu cadru de lemn. In Marea Britanie drumurile au fost inchise pentru cursa marelui trofeu: Isle Of Man Tourist Trophy, participand aici primele modele de scutere. Curajosii primului model au fost cei de la North London Garages, cu motor tunat Peugeot de 944cc, V-Twin, viteza de 122 km/h, model ce a castigat cursa din Brooklands in 1908.

     

Recordul la viteza il detine modelul Norton HP "Old Miracle"cu motor de 490cc o singura valva laterala si viteza de 132 km/h, condusa de D.R Donovan la viteza de 115km/h pe o distanta de 8 kmNorton HP Old Miracle. Un alt model realizat de Marea Britanie in acelasi an este Corah 6 HP,cu motor de 746cc, V-Twin cu supapa laterala dar a carui viteza inca Corah 6 HPnu se cunoaste; poate si de aceea modelul a fost fabricat in cateva exemplare. Se pare ca marca Indian ia suflul modelelor de acest tip cu Indian Track Racer; motor de 999c, V-Twin cu supape laterale si viteza de 145 km/h, motor condus de Charles B.Frankin; acesta parcurge 483 km in mai putin de 300 min.

     

 

  Flying Merkel 471

In anul 1914 este introdus amortizorul pe spate la modelul Flying Merkel 471 in America; 985cc, V-Twin, 113km/h. Autoped AutopedUrmatorul an fabrica modelul Autoped Autoped cu motor 155cc, cu singur cilindru si viteza de 32 km/h. Se conducea stand in picioare, fiind pornit si oprit de la ghidonul indreptat in jos deasupra motorului.

     

  

  Stafford Mobile Pup

Tot din categoria modelelor futuriste si simpliste face parte si modelul celor de la Stafford Mobile Pup din Marea Britanie; model cu motor de 142cc, in patru timpi, singur cilindru montat pe roata din fata. A fost fabricat in Coventry de T.G John, care mai tarziu revine in forta dar pe sectorul masini-marca Alvis.

 

        Cursele de scutere au durat doar cativa ani, participand modele care mai de care mai inovatoare dar asta doar pentru ca productia si cererea de motociclete standard a scazut datorita razboiului. In timpul Primului Razboi Mondial, motocicletele au devenit famiiare multora, astfel ca la inceputul anului 1920 ele au fost acceptate ca o modalitate de a deplasa. In diferite forme si diferite tipuri de motor, s-au dovedit capabile sa parcurga toate tipurile de trasee mai repede ca orice masinarie cu roti

    

Citeşte mai departe ...

       

     O data cu trecerea anilor, fabricantii de motoare s-au gandit ca mai multi cilindri la motor vor da mai multa putere si astfel trecem in perioada New Age.

1906

 

    Modelul tip V-Twin parea solutia ideala, dar testarea noului model cu 4 cilindri in linie sau a celui cu un singur cilindru in linie, a adus un plus de curiozitate. Surprinzator din Belgia,apare primul model Minerva V-Twin, 577cc si viteza de 80 km/h. Construit de Sylvain de Jong, acesta trecand de la sectorul masinariilor tip motociclete la cele de lux.

   

 

In anul 1911, tot din Belgia vine modelul cu 4 cilindri in linie si viteza  de 72 km/h, 498cc-FN Four aspect vintage si pedale.

   WW

 Anglia preia controlul cu modelul Wilkinson, motor cu 4 cilindrii in linie, 848cc si viteza de 120 km/h. Compania Wilkinson vine cu o idee stralucita de a pune planetara si suspensii pe un model de strada. Un alt model de strada dar nu asa elaborat si accesorizat este cel fabricat de T.H Tessler; motor 770cc, V-Twin si viteza de 72km/h.1911

   

 

Nut HP Sports

 

Majoritatea modelelor de acest gen au concurat la Isle Of Man TT, doar unul reusind aceasta performanta; Hugh Mason si Jock Hall ies la rampa cu modelul Nut HP Sports, 497cc, viteza 105km/h. Si ajungem la modelul celor de la Royal Enfield, V-Twin,425cc si viteza de 97 km/h. Desi inceputul lor s-a axat pe masini, au fost nevoiti sa fabrice motociclete datorita numarului mare de 1914cereri , odata cu aparitia acestui model; model care s-a bucurat de un mare succes in lumea racing-ului. Intram in era aurului din America, unde multi au ales sa mearga pe propriile idei si modele, desi majoritatea cumpara tehnologia din Europa. Drumurile dintre orase erau nepavate asa ce suspensiile devin o necesitate; apar idei de anvelope, angrenare care sa fie compatibile cu terenul deluros .

   Harley Davidson 11

In aceasta perioada vine mult evoluatul motor de la Harley Davidson-11 HP, 989cc, V-Twin, 97 km/h; ambreiaj interconectat, kit electric optional perfect pentru traseele Americane.

    

Descoperite in 1905, fabuloasele motociclete de la FN Four au  fost printre geniile cu 4 cilindri de pe piata cu planetara si cadru perfect pentru acest motor.

    La origine, fabricant al armelor de razboi, pe masura trecerii timpului au pastrat ideea de baza in design; ei au fost pionierii motorului cu un singur cilindru in  sec XX lea.Paul Kelecom este adus la companie si produce un motor inovativ cu 4 cilindri ce va stabili standardul pentru alte motociclete cu aceeasi configuratie a motorului. Cu acest pas FN realizeaza ca o motocicleta cu motor de 4 cilindri poate fi la fel de usor de condus ca si cea cu motor de 2 sau un cilindru.

     Incep cursele si tot acum apar celebrele scutere....le vom urmari debutul in paginile urmatoare .

   

Citeşte mai departe ...

     Sa ne oprim putin si la Triciclete, modele cu motor si dotate in acelasi timp cu pedale !

 

 

1898Motor Trike   Putem spune ca perioada 1898-1914 reprezinta perioada lor de glorie, fabricantii reprofilandu-se pe modele tip razboi in momentul in care cererea pe acest sector a depasit-o pe cea normala. Nu era usor sa conduci o astfel de masina, astfel ca s-a adaugat un "loc" pentru un pasager sau doi, in special pe modele de tip razboi. Primul model indraznet a aparut in 1898 din Anglia, 250cc cu viteza de 48km/h realizat de Dennis Speed King Tricycle. Carierea lui a inceput in domeniul bicicletelor, apoi camioane si terminand cu acest model.

 

   Trike

Anglia scoate pe piata 3 modele de acest gen in decurs de 4 ani; Humber tricycle de 400cc, singur cilindru cu viteza de 48km/h si Ariel Tricycle 239cc, viteza de 39 km/h. O idee ceva mai futurista apare in 1902, Century  HP Forecar cu motor de 510cc si viteza de 56km/h,cu frana si schimbul de ulei manevrate manual, pilotul acestei masinarii fiind foarte ocupat.

 

 

  Motocicleta razboi

Francezii mai ponderati in idei, vin cu un motor de 185cc, singur cilindru si viteza de 37km/h; tipul motorului fiind acelasi cu cel folosit de englezi: De Dion. Nume reprezentat de Marquis Jules Albert de Dion, fabricant al primului motor cu turatie de 2000rpm; fiind ideal pentru a motoriza aceasta tricicleta, francezii fabrica modelul De Dion-Bouton. Anglia se axeaza pe masinarii tip razboi si fabrica modelul Clyno Military Combo Sidecar: 744cc, viteza 80 km/h. De fapt este un trepied pentru un tun de marime medie folosit in Primul Razboi Mondial, fiind prima masinarie cu motor V-Twin din categoria masinilor de razboi.

 

Moto trike

 

Eleganta perioadei este data de modelul Rex Rexette-632cc, viteza de 72km/h, cunoscuta si ca "Regina masinilor mici" cu scaun special pentru pilot, cutie cu doua  viteze si pentru anul 1905 chiar si volan. Sute de antreprenori s-au avantat in fabricarea unor modele ceva mai noi in sectorul tricicletelor, dar au fost opriti de inceperea noului razboi; razboi care pentru unii s-a dovedit folositor. Dupa o perioada de calm, multi dintre ei au renuntat la fabricarea motoarelor sub licenta ,preferand idei noi venite din interior. Asa apar primele modele cu motor asezat sub cadru, cutie de viteze optional; pedalele au disparut si alte cai de a porni un astfel de model au fost gasite si testate. Un astfel de model este Humber Touring, 550cc, viteza 92km/h. Humber ataseaza o optional o punte in spate si un singur cilindru.Motocicleta 1909

 

 

In anul 1911este infiintat primul club moto: Seattle Motorcycle Club, club format din iubitori de 2roti sau chiar 3 la vremea aceea; intalnirile lor constau in curse, dupa-amiezi la picnic si schimburi de informatii. Se vrea o recunoastere a acestui hobby, iar impatimitii nu se lasa descurajati de perioada de razboi, reusind astfel sa gaseasca o modalitate de relaxare.

 

  Mandria Europei, Anglia incepe sa cladeasc un imperiu ce ameninta sa se extinda peste Germania si cei de la Indian, singurele icon-uri cu renume la vremea  aceea. Vom vedea cu ce idei inovatoare vin cei de la Royal Enfield in articolele urmatoare.

Citeşte mai departe ...

Copyright @2013 OnSezon.ro

Top Desktop version