OnSezon.ro

Login

     Cu un design de mare clasa, Ducati a devenit un conducator marcant in tehnologia moderna. Succesul a venit in urma implicarii agresive in sectorul racing, pasiune de rezistenta pentru dezvoltarea motoarelor.

    Istoria companiei incepe in 1926 cand Antonio Ducati si cei trei fii ai sai au inceput business-ul in fabricarea componentelor in domeniul radio in Bologna, Italia...Desi si-a diversificat domeniul de fabricatie, dupa al Doilea Razboi Mondial, s-a axat pe fabricarea motocicletelor. Din anul 1952, cand mai mult de 200000 de motoare erau in folosinta, Ducati a inceput sa fabrice propriile modele de motociclete si scutere cu motoare mici,preferate de majoritatea fabricantilor din regiune. Drumul spre glorie a inceput o data cu venirea lui Fabio Taglioni in 1954. Mecanic de meserie, excelente calitati, acesta pune la rampa un motor cu capacitate 100cc,ax cu came si stabileste astfel un nou tipar pentru viitoarele modele Ducati.

     Motoarele cu un singur cilindru pe modele Road sunt deja lansate pe piata, desi primele modele Ducati au un design fiabil,cumva neterminate,nu prea confortabile,dar pilotii sunt atrasi de performanta si zgomot; astfel intra in sectorul Supersport in 1970 cu un mnodel de 750cc. Taglioni plaseaza doi cilindri la 90 grade, intr-un unghi V, creand un format slim ,cunoscut sub numele de motor L-twin. Modelele cu doi cilindri au activat pe sectorul Road, Touring, Sport si Super Sport, la inceput cu motoare de 750cc, apoi 900cc. Prestigiul marcii l-a adus veteranul Mike Hailwood cu premiul in Formula 1 TT in anul 1978.

   

ducati 888     

 

 

     Ducati 888 SPS 1992

    Capacitate 888cc, V-twin si viteza de 260 km/ h. Cu acest model, compania isi asuma un mare risc, lansand pe asfalt o bestie cu amortizoare din fibra de carbon, acceleratie puternica.

 

 

 

 

   ducati-916-1999

 

Considerat cel mai elegant model pe sectorul citybike,este o adevarata bijuterie datorita cadrului cromat din molibdem. Modelul Ducati 916,are capacitate de 916cc, V-twin si viteza maxima de 257 km/h,desi diferenta de 3 ani fata de predecesorul sau ne face sa ne intrebam daca compania face reducere la capitolul dotari pentru cresterea vitezei.

 

 

 

  

ducati 1098S

 

 

Ducati 1098S, un adevarat paradis pe doua roti, cu capacitate de 1099cc, celebrul V-twin si viteza de 290 kn/h; putem spune ca acest model a avut cel mai puternic motor V-twin din zilele sale. Este destul de confortabil la drum lung,insa pilotul si motorul se completeaza mai bine pe pista de racing.

 

 

 

 

 

ducati-996

 

 

Ducati GP8, vine echipat cu 4 cilindri ce-i permite sa intre in Moto GP, in 2002; incepand cu 2008, versiunea de 800cc a atins viteza maxima de 354 km/h cu pilotul Casey Stoner.

 

 

Asa cum spunea si Fabio Taglioni “Simplitatea a fost mereu principiul de baza al tuturor modelelor mele “.

Citeşte mai departe ...

   Un alt nume ce marcheaza istoria motociclismului in Japonia este Kawasaki, nume care de-a lungul anilor a urcat in top 3 al celor mai bune marci japoneze. In secolul 19, Shozo Kawasaki a stabilit fundamentul marcii Kawasaki in Tokyo, cu succes mare in fabricarea locomotivelor si avioane. In perioada celui de-al doilea razboi mondial, fabricarea motocicletelor necesita bani si timp, foarte “ costisitoare” de altfel si asta a dus cumva la crackingul economic al tarii. Intre timp, Kawasaki a inceput fabricarea de motoare pentru alte companii dar inceputul anilor 1950 a insemnat un nou inceput pentru companie, astfel ca propriile motoare si-au facut curaj si au iesit la rampa. Primul model de 125cc, cu doua viteze a aparut in 1961. Cu timpul, compania a dorit mai multa performanta si scoate modelul Z1 in 1972, cu capacitate de 900cc, viteza de 211km/h si doua supapae aeriene la axul cu came . Urmatoarea decata a fost un mare succes pentru Kawasaki, reprezentante au fost modelele KZ100A si KZ650. Seria GPZ a fost un “ reminder” al calitatii si performantei numelui Kawasaki iar modelul 900R a contribuit la mentinerea in profil multi ani. Din 1991, compania a castigat 6 premii la Endurance World Championships, unde americanul Scott Russell l-a depasit pe englezul Carl Fogarty.

 

foto 1

Cu 2 viteze,capacitate de 499cc si viteza de 185 km/h, modelul H1MACH III din 1973, a acoperit 400m in 12 sec. A fost un adevarat hit pentru piata americana, dar foarte periculos pentru bikerii neexperimentati. Modelul a fost creat pentru prestanta si faima la sectorul “ Chrome and Smoke”, marcile japoneze fiind in top 3 lideri, punand tehnologie pentru racing, facand produsele mult mai atractive cu placi cromate si carene inalte.

 

 

 

   

 

 

Kawasaki 2400cc Dragster din 1977 este modelul creat de Bob Webster. Acesta a comprimat 2 motoare de 850cc, a adaugat un supercharger, atingand viteza de 241km/h in 7.75 sec la Santa Pod in Northampton. Desi face parte din categoria motoarelor Drag Racers, fabricantii au incercat sa puna motoare puternice pe un cadru cat mai compact, dar centrul de greutate nu era destul de stabil si renunta la idee, adaugand supape, axa cu came si inductie fortata.

 

 foto_2.jpg  

In 1995, apare furiosul Kawasaki Vulcan VN1500,capacitate de 1470cc, v-twin si viteza de 185km/h. Din 1988, Kawasaki a fabricat monstrii de 1500cc cu motoare v-twin pentru piata americana, intre timp aceasta versiune ceva mai mijlocie a fost un reprezentant de seama al sectorului de motoare cu cupluri impresionante, desi a fost un model cruiser. 

 

 

 

 

foto 4 ninja

Kawasaki a incercat sa acopere toate sectoarele, intrand pe piata Hypersport cu modelul EX250 Ninja, capacitate de 249cc, viteza de 154km/h,model cu modificari majore : suspensii cu roti inalte si frane cromate. Batalia a fost mare si s-a dus intre cele mai importante nume ale motociclismului, fabricantii cautand un loc pe piata economica si rezultate in sectorul de racing.

 

 

 

foto 3

La capitolul OFF-ROAD, modelul KX250 din 2011 de 249cc,single cylinder si viteza de 137km/h a fost primul motor cu dubla injectie , un adevarat winner, deloc confortabil pe carosabil normal.

Aceasta marca incheie capitolul dedicat Japoniei, nume sonor actual in domeniul motoarelor. Cu caracter de invingatori, japonezii intotdeauna au cautat sa fie lideri si au venit cu idei inovative, in acelasi timp “ ataseaza” piloti cu prestanta si capabili sa scoata in evidenta handwork-ul inteligent. Bravo lor !!

 

Citeşte mai departe ...

   Daca ar fi sa luam in considerare cifrele din sectorul vanzarilor, Yamaha in top racing este pe primul loc. Construindu-si reputatia pe performanta inalta si calitate inginereasca de exceptie, Yamaha s-a angajat sa ofere o gama larga de motociclete, de la scutere la cruisere. Intotdeauna privind spre inainte si cautand o aventura in domeniul tehnic, compania mentine un profil sport de calitate in ambele competitii : racing si off-road .

   Cele 3 diapazoane din LOGO, amintesc de inceputul muzical al companiei, creata de Torakusu Gakki ca fabricanta de instrumente muzicale,ajungand din 1887 pana in prezent una dintre cele mai mari fabricante de acest gen. In 1955, Genichi Kawakami pune pe picioare Yamaha Motor Company, cu YA1, 125 cc, cu doua pistoane ca motor de inceput si cumva emblema companiei de-a lungul anilor. Acesta a fost usor urmat de un motor de 250 cc dupa modelul german Adler. Yamaha intra in cursele americane cu pasi repezi in 1958 concurand la Catalina Grand Prix cu un motor de 250cc . In curand toata lumea remarca performantele unui Yamaha cu 2 cilindri. In aproape 2 ani, Yamaha a reusit sa castige suprematia si in curand depaseste liderul Honda, cand britanicul Phil Read castiga World Championships cu un motor de 250cc curand trecand la un motor cu 4 cilindri. Aproape de 2010, spaniolul Jose Lorenzo castiga MotoGp cu un YZR-M1, succesor al lui Valentino Rossi, campion cu Yamaha de 4 ori .

foto1

 

   In 1981,modelul XV920-M1, cu motor V-Twin de 920cc. A fost fabricata pentru piata americana cu intentia de a largi orizontul in domeniul touringului sportiv de performanta. Modelul cu capacitate de 980cc a fost vandut pe piata americana ca model TR1,cu viteza de 185km/h.

 

 

 

 

foto 2

 

 

   Yamaha YZR 500 cu cilindru de 499cc, cu doua pistoane de la Grand Prix a fost schimbat cu unul V4 cu valve in 1984 viteza de 274km/h , cand Eddie Lawson a castigat Riders Champinships.

 

 

 

 

   Un model de cadru Deltabox, mai compact cu valve de 20 de cm si restrictor de evacuare Exup, face ca FZR sa fie mai flexibil si rapid. Capacitatea acestuia fiind de 1002cc si viteza de 269 km/h.

foto 4

 

 

   Pe sectorul de cruisere avem modelul Yamaha XVZ 1300A din 1997 cu capacitate de 1294cc, motor tip V4 cu viteza de 185km/h, foarte lent cu aderenta limitata si suspensii rigide.( foto4)

Citeşte mai departe ...

Cred că cei din generaţia mea îşi amintesc cu plăcere de "PEGAS".

 

Totul a început undeva prin '85,aveam 8 ani,începusem să descopăr... Nu mai ştiu sigur cum s-a întâmplat,dar aveam un Pegas(portocaliu) doar al meu. M-am bucurat foarte tare.


Pedalam ca nebunu' în jurul blocului, în curtea şcolii, pe terenul de fotbal(teren accidentat). Era bine, era colorat, eram liber...
Unde pui că aveam şi ceva cârlionţi ce-mi erau zburliţi de vânt, aveam viteză :)
După atâta pedalat "nebunesc", se impunea un dulce, şi ce era mai dulce şi mai răcoros în lunile de vară, decât o îngheţată.
Roşu-n obraji, cu ochii ageri, "zburam" cu al meu Pegas spre chioşcul cu răcoare, la cornet, la pahar, la...


Unii camarazi (ne plimbam în gaşcă), după ce-şi savurau dulcele din acele recipiente din plastic, le rupeau şi le "montau" între spiţele roţii din spate, iar când se deplasau, se auzea un zgomot "ciudat", ceva gen: tâc tâc tâc.
Am încercat şi eu, mi-a plăcut. Îmi amintesc cum se uitau tovarăşele şi tovarăşii la mine când treceam pe lângă. Eram vizibil, eram MÂNDRU :)).

Aşa mi-a început pasiunea pentru două roţi,o pasiune timpurie care continuă şi astăzi, dar la un alt nivel(am motocicletă).
Mai pedalez uneori, mai rar ce-i drept,dar nu-mi pot uita "prima dragoste", BICICLETA.

 

Ca o concluzie: IUBESC DOUA ROTI, am crescut cu ele, mă regăsesc în "spiritul" lor, mă definesc.

SUNT LIBER !!!

Citeşte mai departe ...

    Intr-un oras cu trafic prost, drumuri blocate sau mai mereu in constructie si gropi care comunica direct cu China, nu e de mirare ca soferii devin nerabdatori si indisciplinati in trafic. Fiecare vrea sa ajunga mai repede acasa sau, macar, sa nu fie nevoit sa isi faca geometria rotilor dupa fiecare zi de mers la munca.


   Cum sa eviti nervii in trafic?


   Solutia cea mai la indemana, mai ales ca se apropie vara cu pasi repezi, este sa renuntati la masina personala in favoarea transportului pe doua roti: biciclete, mopede, scutere si, pentru cei mai curajosi, motociclete. Aceste mijloace de transport alternative sunt mai rapide (pentru ca sunt mici, se pot strecura cu usurinta printre masinile blocate in trafic), au un consum economic (in cazul bicicletei, nu consumi decat calorii) si, nu in ultimul rand, sunt mai ieftin de achizitionat.


Baietii de la “Free Rides” lanseaza o provocare pentru cei care sunt pregatiti sa o accepte: pe data de 24 mai, in Bucuresti, sunt asteptati toti posesorii de mijloace de transport cu doua roti, la cel mai mare eveniment de gen din tara: “Iubim2roti”.


   De ce sa fii acolo?


   - Pentru ca “iubim2roti” este, in primul rand, o campanie de constientizare a tuturor participantilor in trafic. Fiecare trebuie sa fie atent la manevrele pe care le excuta pe drumurile publice, astfel incat sa nu se puna in pericol pe sine, dar nici sa nu pericliteze siguranta altora.
   - Pentru ca dupa parada de motociclete si biciclete (care incepe la Parcul Tineretului si se termina in complexul Romexpo), organizatorii v-au pregatit show-uri si demonstratii uimitoare de indemanare, test drive-uri cu noile modele de motociclete si biciclete BMW si expozitii custom bike.
   - Pentru ca vor canta Runaway, Zdob si Zdup si Parazitii

   -INTRAREA ESTE LIBERA!!!


Si daca nu am bicicleta/motocicleta?


    Nicio problema, baietii de la “Free Riders”, inspirati de partenerii de la BMW s-au gandit si la asta. Poti sa vii pe jos sau cu masina personala, sa te bucuri de ziua frumoasa impreuna cu prietenii tai si sa iti cumperi tricoul oficial al evenimentului “iubim2roti”.


    Tricoul este, de fapt, biletul care te inscrie in tombola oficiala. Si, daca ai venit pe jos, fix in tombola oficiala trebuie sa te inscrii, fiindca poti sa castigi libertate de miscare. Si nu oricum, ci libertate marca BMW: o motocicleta BMW F800R sau o bicicleta BMW Cruise M-Bike.

 

 

Citeşte mai departe ...

 

   Ajuns la a doua ediţie, evenimentul “Iubim 2Roţi” este gândit ca o campanie de conștientizare a prezenței vehiculelor pe două roți în trafic, fie ele biciclete, mopede sau motociclete. Ne dorim cu toții șosele mai sigure și promovăm respectul reciproc între participanții la trafic. Evenimentul promite cea mai mare paradă de până acum din România, stunt show-uri, demonstrații trial, concursuri moto-velo, drive teste şi concertele formaţiilor Paraziţii şi Zdob şi Zdub. Deschis tuturor pasionaţilor pe două roţi, intrarea va fi liberă, iar pe lângă alte premii, participanții vor avea șansa să plece acasă cu o motocicletă BMW F800R și o bicicletă BMW Cruise M-Bike, oferite în cadrul tombolei ”Iubim 2Roți”. Proiectul este organizat de Asociația Moto Free Riders cu sprijinul BMW Motorrad România.

 

   Participanţii pe două roţi reduc aglomeraţia şi poluarea din oraşe, și aduc un element nou ce trebuie tratat cu atenţie în trafic. Evenimentul „Iubim 2Roţi” îşi propune, în egală măsură, încurajarea utilizării vehiculelor pe două roți ca o soluție alternativă față de aglomerația urbană şi creşterea siguranţei rutiere prin responsabilitate. Alături de susţinerea Primăriei Capitalei, a Brigăzii Rutiere București şi a partenerilor de tradiţie RockFM și BMW Motorrad, „Iubim 2Roţi” se bucură în acest an de patronajul Alteţei Sale, Prinţul Paul de România şi Alteţa Sa, Prinţesa Lia, ca semn de apreciere a rolului pe care acest eveniment îl are în ceea ce priveşte siguranţa în trafic.

 

   Evenimentul are programat parada vehiculelor pe două roți, asteptariile fiind ca aceasta să depăşească succesul primei ediţii. În 2013 s-a înregistrat o participare record, dar şi o organizare remarcabilă, fără incidente şi cu o interferenţă minimă asupra traficului. În acest an, sunt aşteptaţi aproxiamtiv 3000 de motociclişti şi 6000 de biciclişti, dublu față de anul precedent. Parada se va desfăşura în intervalul orar 10:00 – 14:00, între Parcul Tineretului şi Romexpo, pe traseul B-dul Dimitrie Cantemir – P-ța Unirii - B-dul Ion C. Brătianu – P-ța Universității – B-dul Nicolae Bălcescu – B-dul Gheorghe Magheru – P-ța Romană – B-dul Lascăr Catargiu – P-ța Victoriei – B-dul Aviatorilor – P-ța Charles de Gaulle – B-dul Mareșal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – B-dul Dimitrie Kiseleff – P-ța Presei Libere – B-dul Mărăști – P-ța Montreal – B-dul Expoziției – Romexpo.

 

   „Dorim să promovăm siguranţa şi respectul în trafic. Deoarece preocuparea noastră principală este ca parada să interfereze cât mai puţin cu buna desfăşurare a circulaţiei din Bucureşti, ne bazăm pe sprijinul şi coordonarea Poliţiei Rutiere, dar şi pe un comportament exemplar al participanţilor la paradă. Cu toate că anul trecut am avut o participare record, am reuşit să nu deranjăm traficul din capitală. Acest lucru vorbeşte de la sine despre demersul nostru”, a explicat Florin – Cosmin Anton, din partea Asociației Moto Free Riders.

 

   La Romexpo, unde intrarea este liberă, atmosfera va fi încinsă de show-ul pregătit de Narcis Roca. Cu o experienţă de mulţi ani în Campionatele Mondiale de Stuntriding, unde a reuşit mai multe clasări pe podium, acesta promite demonstraţii pe faimoasa motocicletă BMW F800R, dar şi pe biciclete şi quad-uri. Narcis Roca îl va înlocui pe Chris Peiffer, anunţat iniţial pentru eveniment, dar care, din păcate, a trebuit să anuleze participarea datorită unor probleme de sănătate.

 

   Momentul excepțional va fi marcat de sesiunile de teste cu motociclete și tombola “Iubim 2Roţi”, cu marele premiu o motocicletă BMW F800R, acelaşi model folosit de rideri precum Narcis Roca sau Chris Pfeiffer pentru demonstraţiile lor, si o bicicletă BMW Cruise M-Bike, ambele oferite de Free Riders și BMW Motorrad, în calitate de partener principal. Participarea la tombolă se face prin achiziţionarea biletului de tombolă «Iubim 2 Roți «, la fiecare bilet achiziționat se oferă tricoul oficial. Achiziționarea biletelor de tombolă se vor face la punctele de vânzare special pregătite în Bucureşti, anunțate în Regulamentul de tombolă, în luna Mai, sau prin comandă online pe site-ul oficial al evenimentului : www.free-riders.ro ; www.iubim2roti.ro
BMW Motorrad are o tradiţie bogată în organizarea de evenimente dedicate pasionaţilor mărcii. Punctul central în fiecare an este BMW Motorrad Days organizat la Garmisch-Partenkirchen şi care a adunat peste 40 000 motociclişti la ultima ediţie.”Secretul succesului BMW Motorrad este comunitatea excepţională de fani ai mărcii. Participarea noastră în asftel de evenimente este modul nostru prin care dorim să ne arătăm aprecierea şi recunoaşterea faţă de toţi cei care iubesc BMW Motorrad, dar și motociclismul în general. Acum începem să construim această tradiţie frumoasă şi în România.”, a explicat Ionuţ Bâtu, manager BMW Motorrad România şi Bulgaria.

 

Despre Asociața Moto Free Riders

Scopul Asociației Moto Free Riders este de a promova motociclismul și de a schimba imaginea motocicliștilor prin educarea constantă a participanților la trafic, indiferent dacă aceștia sunt pe două sau pe patru roți. Prin acţiunile sale îşi propune să încurajeze viitorii motocicliști să dea dovadă de responsabilitate rutieră și să ofere respect tuturor partenerilor de drum. Membrii Asociației dedică timp, suflet și muncă prin acțiunile caritabile pe care le inițiază și le susțin, și care se desfășoară în beneficiul celor defavorizați social: bătrâni, orfani, persoane cu dizabilități fizice sau psihice, pentru a demonstra că, indiferent de pasiuni, pot da dovadă de solidaritate.

 

Credoul asociaţiei este că, prin educarea participanților la trafic în a da dovadă de respect reciproc vom avea drumuri mai sigure, iar creșterea responsabilității sociale va duce, în timp, la o societate mai tolerantă și mai înțelegătoare.

Principalele proiecte Free Riders:

“Mâini pentru mâine” (campanie umanitară inițiată de Asociația Moto Free Riders, Rock’n Regie și Concerte Azi în anul 2011, destinată ajutorării unor categorii defavorizate și a oamenilor cu nevoi deosebite);

“Nebuni de alb” (Campanie demarată de Free Riders în iarna anului 2012 pentru a ajuta persoanele sinistrate din județul Buzău);

„Free Spirit/Free Culture” (Campanie destinată motivării elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură);

„Împreună pentru Daniel” (O puternică mediatizare, totul culminând cu o serie de concerte desfășurate în Rock’n Regie pentru Daniel Pârvu, un copil ce suferea de sindromul DiGeorge, singura lui șansă la viață fiind un transplant de timus. Între timp, micuțul Daniel a fost operat, iar starea lui de sănătate este pe zi ce trece mai bună).

 

Pentru mai multe informatii, puteti folosi datele de contact de mai jos:

Florian-Cosmin Anton
Presedintele Asociatia Moto Free Riders
Tel: 0721298614
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

www.facebook.com/iubim2roti

www.facebook.com/freeriders.ro

Mihai Cioca
Vice Presedinte Asociatia Moto Free Riders
Tel: 0726781212
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ionuţ Bâtu
Country Manager BMW Motorrad România şi Bulgaria
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

www.facebook.com/BMW.Motorrad.Romania
Alexandru Şeremet
Corporate Communication Manager BMW Group România
Tel: 0726266224
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Citeşte mai departe ...

    Mari Nume : SUZUKI...Lider mondial pe piata actuala in sectorul motocicletelor, masinilor, Suzuki are originile in industria textilelor. In 1909, Michio Suzuki stabileste fabrica de textile in Hamamatsu , Japonia, ca apoi in anul 1920 sa fabrice o masinarie pentru bumbac, piele, matase. De-a lungul anilor aceasta aventura a devenit un adevarat succes. In timpul celui de al II lea razboi mondial productia de textile este intrerupta ca perioada imediat urmatoare razboiului sa aduca un declin financiar companiei ; acesta este momentul in care Michio decide ca e momentul de o schimbare. Intr-o tara unde piata transportului in comun este ieftina , decide sa treaca la productia motocicletelor cu atas, fiind singurul vehicul capabil sa strabata infrastructura distrusa din timpul razboiului.


   In 1952, modelul Power Free de 36cc reprezinta debutul a ceea ce va deveni primul motor Suzuki, de aemenea castiga si titlul la Mount Fuji Hill Climb; in urma acestui concurs compania ajunge sa produca 6000 de unitati pe luna. Numele companiei este schimbat din Fabrica de Textile Suzuki in Compania de Motoare Suzuki in 1954, tot atunci apare si Logo-ul companiei.


   Urmeaza o serie de premii la Isle of Man TT , la categoria 50cc in 1961 si World Champion la 50cc in 1962. Compania se extinde in America si primul motor fabricat este X6 Hustler.In 1970 exportul de motoare pe pietele externe este in crestere astfel ca Michio isi extinde aripile pe piata din Thailanda. Anii '80 si '90 a fost perioada in care Suzuki castiga Grand Prix si World Championship la categoria 500cc. Cu adevarate exemple inca existente pe piata motoarelor, Suzuki isi mentine reputatia de cel mai mare fabricant de motoare.
Suzuki GP RT63 

 

   Anul 1963 vine cu modelul Suzuki GP RT63,de 124cc, 2 cilindri in linie si viteza de 185 km/h. Suzuki incepe in forta fabricarea motoarelor, cu o viteza destul de curajoasa "atasata" modelelor. Acest model l-a dus pe Hugh Anderson la castigarea unui titlu in 1963.

 

 

 


GS750   

 

   

   Suzuki abandoneaza ideea de 2 timpi in favoarea motorului in 4 timpi pe acest model GS750, construind un model cu 4 came, idee iesita din comun la vremea respectiva dar destul de comod. Motor de 748cc si viteza de 193 km/h.

 

 

 

 

 

Suzuki GT550   

 

   Din Japonia vine modelul mult mai avansat Suzuki GT550 de 543cc si viteza de 174 km/h cu motor de 3 cilindri in linie., situat intre clasa 380cc si 750cc in momentul in care modelul in doi timpi era in voiga; acesta este cosmetizat dupa cerintele pietei in special rotile cromate.

 

 


 
  

Suzuki GT185

 

 

 

   O adevarata bijuterie printre bikerii tineri este modelul Suzuki GT185, un model stilat si atractiv desi pozitionat mai jos decat rivalii lui de 200cc. Acesta are o viteza de 132 km/h pe un motor de 184cc cu doi cilindrii in linie.


   

 

GSX R 400   

 

 

   Pe masura ce trec anii Suzuki avanseaza in stil si eleganta si fabrica modelul GSX R 400 cu patru cilindri in linie, 398cc si viteza de 185km/h. Cu un cadru din aluminiu, 16 valve, came,radiator acest model a fost "renovat" in 1988.

 

 

 


     RM Z450

 

   Pe sectorul off-road avem modelul RM Z450,cel mai nou model al marcii pana in 2012, de 449 cc, singur cilindru si viteza de 137 km/h. Cu cadru de aluminiu, motor in 4 timpi, radiator a fost lansat in 2004 si ramane cel mai "folosit" model la clasa lui.

 

 

 

 

   

Anii '60 vin cu idei nebanuite si inovatoare pentru Suzuki care incearca astfel sa iasa in evidenta nu doar in eleganta ci si in detalii tehnice. Este una dintre marcile concurente din piata japoneza alaturi de Yamaha si Honda, despre care vom afla multe lucruri interesante....

Citeşte mai departe ...

         Honda...In ultimii 50 de ani Honda Motor Company a fost cea mai mare companie de motoare din lume. Totusi compania japoneza a luat nastere ca o afacere neprofitabila in primii ani, reusind pe parcurs sa fie estimata in dolari americani cu multe zerouri. Fondatorul Soichiro Honda a facut posibil acest vis fabricand primul motor in anul 1940. Perioada postmodernista a venit cu multe restrictii in combustibil si transport in Japonia. Soichiro se opune acestor reguli si vine cu idei ce vor fi aprobate in cele din urma si vor permite companiei sa le scoata pe piata.

    hondamodeld

 

     Honda fabrica motorul de 500cc in doi timpi folosit in timpul razboiului ca generator portabil pentru radio adaptat apoi la motociclete. Acest model a fost un adevarat succes. Modelul de 98cc numit Model D- dream -"vis" devine prima motocicleta in acest nume si va deveni emblema marcii.


 

     Dorind sa-si extinda numele, in 1951 Honda fabrica modelul Dream E in 4 timpi; anul viitor model Cub este pe piata- motor de 50cc, devenind cel mai vandut model din lume cu 60 milioane de unitati pana in 2008. Soichiro se inspira din piata europeana cand decide sa intre in lumea racingului si castiga toate titlurile la segmentele de 50cc, 125cc,250cc,350cc,500cc; totul incepe cand pilotul britanic Mike Hailwood se alatura echipei si castiga titlul in 1961.

 

 

 

 

HCB750onda extinde fabricarea modelelor in America si la sfarsitul anilor "60 devine lider de piata cu 40.000 de unitati vandute. Fara indoiala "piece de resisstance" este modelul CB750, primul model cu 4 cilindri, stabilind noi standarde in ceea ce se poate realiza pe segment de performanta si design. Motor de 736cc, viteza de 200 km/h, disc de frana pe partea din fata.

 

 

 

 

 

 

   De-a lungul anilor compania se extinde in America devenind prima marca japoneza pe piata cu modelul Elsinore 250cc, in 1979.Goldwing GL1500Compania intra pe segmentul touring cu modelul Goldwing GL1500. In 1978 iese pe piata modelul NR500, destinat racingului cu 32 valve si pistoane ovale. In 1986 compania stabileste o locatie in Spania unde incepe productia modelului RC45 si dupa decesul fondatorului Soichiro in 1991 incepe fabricarea modelului CBR900RR pe piata din China. 

 

   Noul mileniu aduce cu el modelul V-Twin in companie pe motorul SP1 ce a asigurat locul in World Superbike Championship la debutul sau in 2000, in timp ce Valentino Rossi castiga titlurile MotoGP in 2002 si 2003.

 


C77 300

 

 

 

In anul 1961, Honda fabrica doua modele Dream : C77 300 cu doi cilindri in linie si viteza de 142 km/h.

 

 

 

Dream CB72

 

 

Si modelul Dream CB72 cu motor de 247cc si viteza de 129 km/h cu cadru cromat.

 

 

 

 

 


CD175     

 

   Mai silentios si mult mai comfortabil ca modelele existente pe piata, modelul CD175 cu motor de doi cilindri in linie, 174cc si viteza de 126 km/h ofera o combinatie atractiva de motor cu came si comfort.

 

 

 

 


     In curand apa si marcile concurente Suzuki, Kawasaki si Yamaha. Acestea la randul lor vor deveni un renume mondial, fiecare dorind un Top One pep fiecare segment. Trebuie sa recunoastem ca fiecare din acestea au contibuit la evolutia motocicletelor si isi atribuie un loc bine meritat....

Citeşte mai departe ...

     Inovatie si evolutie au fost cuvintele ce au descris perioada imediat urmatoare razboiului. Ravagiile razboiului au fost resimtite de fiecare tara si fiecare fabricant din sectorul motocicletelor a simtit nevoia unei idei noi, ceva in plus fata de modelele anterioare. Asa ca fiecare tara a lucrat la segmentul inovatie, luand idei de la masinile militare incepand cu materialul din care au fost fabricate, puterea motorului, viteza maxima chiar si material sintetic. Urmatoarea perioada modelele sunt gata, chiar daca unii ingineri au decis sa reinoiasca modelele anilor "30 ; asa ca Indian vine cu o accentuare in culoare, Sunbeam cu elemente ce arata clar influenta marcii BMW, Harley-Davidson a lucrat putin la design si motor.



 

 

Indian 149 Arrow

 

 

     Primul nume iesit la rampa este Indian cu un model inovator, marca Ralph Rogers, care preia Indian in 1945, fabricand motoare europene, acesta fiind singura versiune cu un singur cilindru. Oricum marca nu s-a facut cunoscuta prin calitate si performanta. Ralph realizeaza Indian 149 Arrow de 213cc si viteza de 89 km/h.

 

 

 

 


Royal Enfield

 

 

In acelasi an apar modele cruiser si un model asemanator vine din Anglia - Royal Enfield, cu motor de 499cc, singur cilindru si viteza de 122 km/h. Spre deosebire de modelul din 1930, acesta vine la pachet cu ghidoane telescopice si un nume pe masura - "Bullet".

 

 

 

Sunbeam Model S7

 

  Dupa achizitionarea numelui Sunbeam, BSA fabrica acest model Sunbeam Model S7 cu V-Twin in linie, anvelope umflate, planetara. un model comfortabil, usor dar nu puternic. Motor de 487cc si viteza de 126 km/h.

 

 


Vincent Black Shadow

 

 

    Vitezomanul perioadei este modelul Vincent Black Shadow, motor de 998cc, V-Twin si viteza de 196 km/h. Printre singurele modele fara cadru cu motor emailat si viteza maxima de 241 km/h pe un vitezometru cromat.

 

 

 

 

FL Hydra Glide

 

 

   Harley - Davidson vine cu modelul cromat FL Hydra Glide cu motor de 1208cc, V-Twin si viteza de 153 km/h. Ghidoane cromate,telescopice,amortizoare au fost cateva elemente de baza noi ce au definit modelele FL.

 

 


FN Modele XIII   Raspunsul celor de la Norton la provocarea lansata de cei de la Triumph din 1949 a fost un model cu evacuare directa si va fii folosit pana in anii "70. Cu trecerea anilor Norton aduce imbunatatiri si la pistonul din spate, suspensii, ghidoane telescopice . Putem spune ca aceasta este perioada inovatiei in sectorul ghidoanelor . Belgia lanseaza pe piata modelul FN Modele XIII de 444cc,singur cilindru si viteza de 124 km/h. Motor ce vine la pachet cu cadru cromat ce leaga ghidoanele de aripa din fata si un nou tip de anvelopa pentru partea din fata.


   Italia aduce si ea in prim plan noua serie Augusta Tourismo cu un singur cilindru dar ramane la aceeasi viteza mica de la inceput. La origini, inginerul Domenico Augusta ocupa un loc in sectorul motoarelor aviatice, dar odata cu inceperea razboiului si dorind sa supravietuiasca avanseaza spre sectorul masinilor si motocicletelor.
Desi perioada dupa razboi a adus cu ea multe dezavantaje, fabricantii motoarelor au stiu sa se mentina in top dar in acelasi timp si iubitorii de doua roti au renuntat la unele pretentii reusind astfel sa aduca satisfactii in ambele parti; totusi cineva din aceste nume va indrazni sa mearga ceva mai departe atragand astfel dupa sine si numele celorlalte, astfel ia nastere perioada motoarelor de racing , aducand in prim plan numele Honda. Va fii interesant sa observam evolutia brandului pe piata motoarelor in stil militar....

Citeşte mai departe ...

 

Fiecare dintre noi are o poveste, pe a lor am aflat-o cu ajutorul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti.

Mamă şi fiu, Nicoleta (38 ani, şomeră, în căutarea unui loc de munca) si Alexandru (13 ani, elev la o şcoala din sectorul 6). Cei doi nu au domiciliu stabil, locuind de doi ani la diferite adrese, în chirie, in functie de disponibilitatea financiara a Nicoletei. Nicoleta nu are decat 10 clase si a crescut intr-o casa de copii, asa ca nu poate poate avea un sprijin din partea partea familiei sau rudelor, De tatal lui Alexandru este separata de 2 ani. Ruptura dintre cei doi adulti, ca in multe alte cazuri, s-a datorat lipsei posibilitatii de a-şi asigura un trai cat de cat decent.

Din martie.2014, Nicoleta si Alexandru au fost primiti in Centrul de Asistenta pentru Mama si Copil din sectorul 5, din cauza ca nu si-au mai permis sa plateasca datoriile intr-un apartament unde stateau cu chirie, iar lucrurile le-au ramas in acel apartament pana vor reusi sa achite datoria de 300 lei.

Cu toate acestea, Nicoleta este foarte PREOCUPATA si DETERMINATA sa asigure toate cele necesare (dupa posibilitati) pentru ingrijirea si educatia lui Alexandru, care la randul lui dovedeste prin rezultatele scolare PESTE MEDIE (diplome obtinute la activitatile scolare si extrascolare) ca toate eforturile mamei NU SUNT IN ZADAR.

In prezent, Nicoleta este inscrisa la un curs de operator-dispecer in cadrul Asociatiei Profesionale a Angajatilor din Paza, dar pe care nu-l poate continua din motive lesne de inteles.

Intrarea se face pe baza de DONATIE.

In zilele de 11, 12 si 13 Aprilie 2014, va asteptam ca sa ne sustineti la a VI-a.

P.S. Cand i-am vizitat pe cei doi, Alexandru se pregatea sa mearga la scoala incaltat o pereche de adidasi masura 37 (ai mamei), in conditiile in care el poarta numarul 39, IAR DE PACHETUL ZILNIC NICI NU POATE FI VORBA !!!

 

 

Citeşte mai departe ...

Copyright @2013 OnSezon.ro

Top Desktop version